nawigacja do polo

Poprzez długi czas multimedia automobilowe ograniczały się do przeznaczeń wyłącznie w wysokiej klasy samochodach, limuzynach i pojazdach rekreacyjnych. Projekt oglądania filmów lub ewentualnie grania w gry w samochodzie trafił do głównego nurtu zainteresowania na globie dopiero w późnych lat 90-tych oraz wczesnych XXI wieku, a nawet wówczas multimedia automobilowe były w obszernej mierze ograniczone do kosztownych jednostek wideo oraz nieporęcznych magnetowidów bądź znacznych systemów DVD.

System multimedialny

Multimedia do wozu: co się dzieje dziś?
Współcześnie multimedialne możliwości są dostępne dla wszystkich kierowców, co jest widoczne w bogatych w funkcje autach. Odpowiednio to, nie ma prawie żadnych limitów co do sposobu konfigurowania automobilowego systemu multimedialnego, a jedyną wiarygodną rzeczą jest to, że potrzebujesz zarówno komponentu audio, jak i wideo.

Są dziesiątki przeróżnych urządzeń i sprzętu i wszelkie muszą ze sobą współdziałać w samochodowych multimediach. Najczęściej umieszcza się je w ramach trzech fundamentalnych kategorii:

•    sprzęt audio
•    sprzęt wideo
•    źródła mediów

Część audio automobilowego systemu multimedialnego najczęściej składa się z istniejącego systemu dźwiękowego, chociaż są pewne różnice. Niektóre z komponentów audio, które zwykle znajdują się w samochodowych systemach multimedialnych, obejmują:

•    jednostkę główną
•    głośniki
•    procesor dźwięku
•    słuchawki

Słuchawki wolno odnaleźć już w szablonowych automobilowych systemach audio, ale są one znacznie częściej wykorzystane w połączeniu z multimedialnymi autami. Przewodowe słuchawki wymagają gniazda słuchawkowego w jednostce głównej, odtwarzaczu wideo lub też w innym miejscu, natomiast słuchawki bezprzewodowe są w stanie wykorzystywać sygnały podczerwieni bądź RF.

Większa część innych komponentów audio jest bardzo podobna do tych w standardowych samochodowych systemach audio, z kilkoma odstępstwami, takimi jak jednostka główna. W trakcie gdy w konfiguracji multimedialnej można używać stereotypowego radia samochodowego, jednostki z głowicami wideo są znacznie poprawniej zaadaptowane do celu.

Jak wybrać?
To przede wszystkim powinno być przemyślane już na poziomie wybierania auta. Jeśli natomiast zabieramy się za wyposażenie już w następnej kolejności w głównej mierze musimy wziąć pod szczególną uwagę elementy takie jak: budżet, zastosowanie, częstotliwość użytkowania. Całe szczęście dzisiejsze marki dają nam do dyspozycji całościowe rozwiązania, a sprzedawcy systemów multimedialnych do aut są niezmiennie gotowi do pomocy w wyborze tego w najwyższym stopniu dobrego. Warto jednakże uprzednio samemu zrobić rozeznanie w opcjach oraz cenach na rynku, by nie dać się naciągnąć.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *